The Last Supper, mixed media: papier, broodkruimels, wijn, servetten, 2020. Deelname aan het gelijknamige mailart project van de Cloudknitter, België, i.s.m. Quartair, Den Haag

 

Zonder titel, mixed media: mijn schilderij “No talking Hands” door Jessy Rahman gecombineerd met een Beauty Case. 12e Artisterium     “On the road” te Kutaisi, Georgië, 2019

 

Spleen, diptiek, damast gespannen over spieraam, met daarop het silhouet van Louis Couperus in bladgoud en een met blauw fluweel bespannen spieraam met aan de achterkant van het blauwe doek een constructie met waterreservoirs voor de echte viooltjes die aan de voorkant zichtbaar zijn. De viooltjes verwelken toch, natuurlijk. Het 24 karaats gouden silhouet van Louis Couperus zal veel langer blijven bestaan. Werk gemaakt voor de tentoonstelling  “Een blauwe kamer”. Uitgangspunt voor deze tentoonstelling (samengesteld door Wieteke Heldens en Astrid Nobel) was het werk van Louis Couperus. Galerie Quartair, Den Haag, 2015.

Horse stories, Quartair groep (Pietertje van Splunter, Thom Vink, Jessy Rahman, Geeske Harting), onderdeel van 20 Years Nine Dragon Heads, Collateral Event of the 56th Venice Biennale, Jump into the Unknown, 2015. Uitgangspunt waren de paarden van de San Marco van Venetië. Eerst moest er een paard gemaakt worden, levensgroot en min of meer mobiel. Ieder van ons bedacht zijn of haar verhaal bij het  paard: “The horse stories”. Zo’n twee verhalen per persoon eigenlijk, het paard “reisde” van Den Haag naar Venetië en zowel in Nederland als in Venetië zou het paard avonturen beleven. Ik bedacht twee verhalen: “Hippocampus”, over het mythische paard met de vissenstaart, in dit geval is de vissenstaart veranderd in plastic afval. Met hulp van de overige Quartairgroepers is dit tot stand gebracht op het strand van Hoek van Holland, 2014. Mijn andere verhaal, “Tribute to the last Horse of Venice”, speelde zich af in Venetië.

Tribute to the last horse of Venice, performance, Venice, 56th Biennale. More than fifty years ago the last horse of Venice died, as stated by an English writer,  Jan Morris: “…one old horse still spends the summer months in the gardens of Venice, pulling a rake and a lawnmower; and I am told that when, each autumn, he was floated away in a scow to Mestre, the children jeered him onhis way, the gondoliers reviled him and even the passengers on the passing ferries threw their catcalls and cigar-butts in his wake. Today there is not a single live horse left in the city of Venice”.

Hippocampus, half paard (piepschuim, hout ) met staart van plastic afval. Hoek van Holland, 2014

The making of a horse and other adventures…

MAGNETICA create or destroy your world in a sec!!! Bordspel met magnetische borden en dito figuren, acrylverf, Oost-Indische inkt, karton, papier, magnetische vellen, 2014, groepsexpositie “The Second explodes”, Lana Artcentre, Italië.

Hertje, vrij naar het hertje van Han van Meegeren, verschillende soorten behang,

2004, 80 x 70

Sediment, serie van op elkaar gelegde portretten van overgrootmoeders, moeders en mijzelf,

transparant papier, inkt, 70 x 60 cm, 2000

The Living Creature (curated by Sonja van Kerkhoff & Jessy Rahman)  part of the InterAction Performance Festival 1999,

Southwark  Park, London

Installatie “Blauw licht”, 1997, Daily complex, Den Haag

Zandsculptuur en tegelijkertijd beschutte ruimte (idee Gerrit Straathof),  gezamenlijk project van  verder o.a. Jessy Rahman, Jan Letsch, Geeske Harting naar aanleiding van het bezoek van Jannis Kounellis aan de KABK IN 1988.

Installatie, mixed media, 1987, KABK, Den Haag